söndag 20 mars 2022

Trädkrypare

Aktivitetsstiltje på Utgångspunkten. Redaktionen har haft schemat fullt av andra sysslor än sådant som genererar material till inlägg. Fredagen 12.3 var jag ute vid Bådaviken för att filma några klipp till en videoprojektion inför en konsert. En teleglugg fanns med i väskan för säkerhets skull. 

Telegluggen kom till användning när jag noterade en trädkrypare i strandskogen. Eftersom jag av någon anledning inte hade en endaste bild av trädkrypare från tidigare fann jag det värt att rikta kameran och trycka av några gånger trots det stora avståndet och en del skymmande stammar och grenar.

Så... här är den för första gången på denna blogg. 
Föga upphetsande inlägg och allt annat än relevant information. Skulle platsa finfint i Fb-gruppen Fullständigt ointressant information.



2 kommentarer:

  1. Skall man komma nära fåglar så skall de oftast matas in. Så blir det fina närbilder på rovfåglar, men även t ex trädkrypare kan ju matas in med mjölmask eller maggots, så att man kan komma riktigt nära den! Norska NRK:s Tv-serie om Jostein Hellevik (som också YLE sänder) kan ge inspiration

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo precis, så är det ju.
      Fågelfotograferandet är för min del dock en "bisak" och mera av någon slags simpel dokumentation i stunden. Ser inte framför mig den där dagen då jag på något strukturerat sätt börjar se till så att jag får fågelfotografier i enlighet med den genren.
      Jag tycker dock om att se sådana bilder tagna av andra.

      Radera