Eftersom kvalster i släktet Phthiracarus dök upp på den förmultnande ved jag granskade så blev de också fotograferade trots att jag nyligen tagit en del bilder av dem.
Det här är därmed bara en slags artmässig reprisering av detta inlägg och samtidigt ett simpelt "dagboksinlägg" över att kvalstret i fråga åter observerades.
Det är min blogg och jag får vara precis så tråkig som jag vill.
Dessutom ville jag se hur den för dagen provade blixtdiffusorn fungerade på så här blanka motiv. Inte helt och hållet tillfredsställande.
En sak till förresten. I bilden nedan skymtar man chelicererna. Inte i krispig skärpa men ändå. Det är skäl nog för att det här ska få bli ett eget inlägg.


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar