måndag 6 maj 2019

Bokade mig i kors

Tornens kamp är ju en liten höjdpunkt varje vår. Att det eventuellt skulle gå av stapeln just lördagen 4.5 var väl ganska förväntat redan för ett halvt år sedan. Eventuellt var det också spikat. Men sådant kollade jag aldrig upp när jag lovade ställa upp för en kort föreläsning och workshop kring bihotell. Därmed hade jag bokat bort mig själv från tornens kamp.

På grund av snöyran som drog in under fredagen fann gänget som skulle ställa sig i Bådavikens fågeltorn ändå för gott att tacka för sig. Det bidde alltså ingenting av det hela det här året. 

Jag gjorde heller ingen första maj där ute i viken så som jag traditionsenligt brukar sedan ett antal år tillbaka. Vädret var kallt och ruggigt. Sådant klarar jag mig utan. Dessutom var jag tvungen att ägna den där dagen åt illustrationsarbete.

Småkrypen kröp bort när vintern stack kniven i ryggen på oss ständigt blåögda och naiva. Men en korsspindel härdade ut på en klädnypa här hemma i trädgården. I brist på nya fräscha flyttfåglar och framvaskade småkryp får denna lilla tuffing hålla liv i bloggflödet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar