fredag 20 juni 2014

Ha! Där fick jag dig! ...och glad midsommar!

Det är sannerligen inte ovanligt med skator på besök. De har nämligen sitt bo i kvarteret och patrullerar alltså trädgården flera gånger per dag. Att få dem på kamerasensorn har självfallet varit en målsättning men så fort jag ens tänkt på en kamera har de retfullt dragit sin kos och därför har den här bloggen - fram till i dag - varit helt tom på dessa självmedvetna viktigpettrar. Nu har jag ändå fått min revansch.

En popcorns-påse hade blåst in på gården och i samband med att jag plåtade talgoxungarna här om dagen kunde skatan inte låta bli att kontrollera skräpet. Själv satt jag hyfsat skyddad på uthusvinden och spanade ut genom luckorna - ett ganska bra gömsle.
Skatan fick sin belöning och plockade med sig två popcorn. Jag utgår från att godiset sparats tills i kväll och att skatorna festar loss dagen till ära. Glad midsommar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar