onsdag 5 februari 2014

Förvarning!

Den här www-avkroken fyller snart ett år - närmare bestämt 21.2. 
Det tänker jag paradoxalt nog fira med en massiv dos ohämmad pessimism i form av en ”tio värsta-lista” över natur och miljö-händelser, trender och skeenden under det senaste året. Många av punkterna är nog sammanlänkade men det beror ju på att allt på det här jordklotet har ett samröre på ett eller annat sätt.
Jag kommer att vara ohejdat negativ. Rent av grinig. Det mesta på listan är världsomfattande så det är ingen större anledning till lokal oro även om Österbotten nog också kommer att få sig en slev. Jag börjar med 10 och räknar ner (eller upp?) till ettan på min högst subjektiva och delvis även lite spontana lista. Ordningen är absolut inte självklar och kanske inte alltid förklarad även om jag kanske någon gång försöker. Vågar i nuläget inte heller lova att jag hinner med hela listan innan ettårsdagen men ska göra ett försök. Därefter får jag nog ta mig an en "tio bästa-lista" också. Annars blir det nog alldeles för låg stämning här på utgångspunkten (trots att listor i sig kan vara ganska roliga).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar