lördag 1 april 2023

Grönmesar, talgfinkar och blåoxar som surrogat för något som aldrig hände

Jag kunde dagen till ära hävda att fem vargar fällde en skogsren intill gårdsmatningen i morse samt att resterna nu omhändertas av en järv, tre kungsörnar och kvarterets skator. Men det blir alltid ett sådant himla hallå när vargar rapporteras och därmed håller jag ickehändelsen för mig själv.

Några fotografier av det som aldrig hände tänker jag inte heller publicera. 


Men vad är ett blogginlägg utan bilder? Tråkigt! 
Av nämnda anledning ackompanjeras detta nödvändiga blogginlägg av några fotografier tagna 19.3 då jag åter var ute vid matningen med veterantelegluggen för att jaga skogsmus. Jakten slutade resultatlös och mössen verkade redan då ha flyttat bort från sin håla vid matningen. Vart de migrerat är fortfarande okänt. Det är inte heller omöjligt att de passerat matsmältningssystemet i någon av grannarnas katter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar