fredag 4 oktober 2013

Storsand - Större strandpipare

Efter jobbet blev det en biltur ut till Storsand. Dels kändes det som om jag behövde få lite frisk luft och dessutom var jag sugen på att prova den nyinförskaffade adaptern (förra inlägget) på FD 150-600 f5.6 L.

Nere vid stranden sprang två vadare. Den ena var denna större strandpipare - Charadrius hiaticula.

I och med att jag stod helt öppet gick jag aldrig nära fåglarna. Adapter/objektiv-kombinationen skulle ju gå bra att prova ändå. Det blåste friskt och jag har fortfarande bara ett lite halvdarrigt stativ men presterade ändå några bilder utan helt horribel skakningsoskärpa på maximal inzoomning (=756mm). Resultatet blev blandat. Det blir helt enkelt fler felfokuserade bilder när jag måste hitta skärpan manuellt men det är väl bara att öva och nog fanns det också en del lovande resultat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar