måndag 14 oktober 2013

Sångsvanar i Kaurajärvi

Rent kommunaltekniskt ligger ju fågeltornet vid Kimo åmynning i Vörå men Oravais känns ändå fortfarande mera beskrivande ur geografisk synvinkel.
Det här inlägget markeras Vörå (i etiketterna) men bilderna är även här tagna ganska långt från Vörå centrum.

Efter mitt fågeltornsbesök i Oravais gjorde jag en liten vända förbi Röukas och Keskis träsk i Vörås östra delar. Tanken var egentligen inte inte att köra till Kaurajärvi men till slut var jag ändå plötsligt där. I ögonvrån noterade jag ett gäng svanar nere i ett av sandtagen som ligger nära byn.





Stannade kvar och fotograferade så pass länge att jag sedan inte fick tid att uppehålla mig vid de sjöar jag egentligen åkte för att se.


2 kommentarer:

  1. Förträffliga bilder på sångsvanen!

    SvaraRadera
  2. Tackar! Ljusförhållandena var tacksamma och det var förvånansvärt lätt att hitta en bra plats att fotografera från.

    SvaraRadera