söndag 24 mars 2013

Mera hackspettar och givetvis ännu en talgoxe

Passade på att njuta av finvädret också idag. Det blev inte alls så lång runda som under gårdagen och jag ägnade mest tid åt att bara sitta still i solen på en liten bergsknall ute i skogen. Gråtrutar strök ständigt förbi på hög höjd och hackspettarna hamrade grankottar lite här och var i omgivningen. Som vanligt blev jag ju tvungen att fotografera talgoxen också. Han får givetvis fortsätta vara med här på bloggen.

På eftermiddagen testade jag också ett nyss inkommet objektiv. Den här gången handlar det om ett FD 200 Macro 1:4 - ett synnerligen intressant objektiv som jag funderat länge på. Bildresultaten var dock inget att hänga i julgranen. Varje fotografi har något knas med sig och de mer mer extrema makrobilderna var mest nedslående men det kan bero på mig. Flera av bilderna visade ändå också något lovande så det är bara att testa vidare och laborera med ett och annat. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar