lördag 29 november 2014

Duvor i virrvarr

Fröautomaten laddades för ett antal dagar sedan och vintermatningen är således igång. De vanliga besökarna är på plats. Pilfinkar, blåmesar, grönfinkar, några få gråsparvar samt talgmesarna - de sist nämnda i ovanligt stor mängd. Vi brukar normalt ha ca 4-6 av dem runt fröautomaten men nu är de kring 15 st. I morse skymtade jag turkduvorna på marken under matningen. Eftersom de gäckat mig något helt obegripligt tidigare i år, insåg jag att chansen för bilder kanske ändå finns.
På morgonen var det trots allt inte läge. Mörkret och ett väntande jobb hindrade mig.
Arbetsdagen var inte så lång och när jag kom hem på eftermiddagen var duvorna på plats. Tyvärr hade jag ändå inte mycket tid (annat program på G) men hann ta några få foton. 

En del av bilderna innehåller mest grenar och kvistar men jag gillar sådana och därför får de även sin plats i det här inlägget.



Tippar på fortsatt besök av dessa stiliga fåglar så det är ju inte omöjligt att det dyker upp ytterligare ett eller annat inlägg med samma motiv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar