lördag 13 september 2014

Ur Arkivet 14 - Silkeshäger

Den här tiden på året - vartannat år - brukar det börja vankas Venedigresa. Reseorsaken heter Venedigbiennalen. Som namnet antyder ordnas sådana (biennaler) alltså vartannat år och Venedig-varianten sker under årtal som slutar på udda siffra. Därför blir det ingen Venedigresa den här hösten.

Jag har nyligen gått igenom ett antal bilder från de senaste årens resor och plötsligt fann jag det här fotografiet innehållande en silkeshäger - Egretta garzetta - i färd med att klia sig bakom huvudet. Givetvis tar jag vara på möjligheten att producera ett blogginlägg eftersom jag ändå inte producerat nytt material på flera dagar - eller egentligen för att nyttja möjligheten att peta in en smått "exklusiv" pippi bland etiketterna till höger...

Särskilt många fåglar syns annars inte på mina bilder från staden i fråga. Medhavda kameror har alltid varit försedda med små normalzoomar för annat bruk än fågelfotograferande.
Bilden är från 22.10.2011.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar