onsdag 2 augusti 2023

Replot 25.6. Barrhoppspindel

Dokumentationsdebakel.

Ägnade tid på Replot under några utströdda datum i slutet av juni. Det handlade om att bygga en trappa och inte fotografera småkryp. Men kameran var med ändå.

När jag plötsligt hittade en, av mig odokumenterad, hoppspindel på trappbygget blev det bråttom efter nämnda kamera. Men några vettiga bilder resulterade det inte i. Först vägrade blixtbatterierna samarbeta och det blev strul innan kameran var redo. Något att placera spindeln i hade jag inte heller och balanserade den på ena armen medan jag krånglade med kamera, blixt och batterier.

Till slut hann jag få två störigt dassiga fotografier innan spindeln försvann ner på marken.
Arten är barrhoppspindel, Dendryphantes rudis.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar