onsdag 28 juli 2021

Anonym Phygadeuontinae (?)

Phygadeuontinae (?). Nykarleby, Finland
När man fångar insekter inne i växthuset och enbart dokumenterar dem på det här sättet innan de släpps kommer man bara att öka på högen av obestämda småkryp. Man kan förstås notera att det handlar om olika arter, men mer än så genererar det inte i artkrysslistan.

Eftersom jag samlar döingar i samma växthus också är det trots allt möjligt att jag någon gång råkar komma underfund med att det bland dem finns representanter som högst troligen är samma som de jag dokumenterat levande.

Här tror jag underfamiljen är Phygadeuontinae, men mer än så vågar jag inte säga (om det ens stämmer). Någon kommentar från mer insatta Ichneumonidister har jag inte heller erhållit.

Stekeln är ca 4,5 mm.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar