tisdag 6 juli 2021

Bådaviken 20.6. Del 8 - Pegomya sp.?

Bloggandet går trögt och jag har sackat efter. Tvångstankarna dikterar att jag lägger ut bilder i någorlunda kronologisk ordning och att i stort sett allt dokumenterat ska få synas. Utevistelserna och dokumentationerna har varit ganska många och det är alltså bara själva bloggandet som förblivit ogjort. Ska se om jag kan öka takten lite (som om det skulle vara obligatoriskt på något sätt).

Här är ännu en av de flugor jag började rikta intresset mot då jag var på senaste rundan till Bådaviken. Men mer än att denna hane kan tänkas tillhöra släktet Pedomya (fam. Anthomyiidae) vet jag inte. 

En stund senare fotograferade jag en hona som möjligen kan höra till samma släkte. 

Tack till Johan Ennerfelt för förslag på släkte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar