onsdag 28 januari 2015

Arbis-kurs

Det ena leder till det andra - som man ju säger när en sak lett till en annan. Hux flux håller första månaden i året 2015 på att ta slut och februari lurar bakom hörnet. Bakom samma hörn lurar också en arbis-kurs som handlar om miljö och naturliv i trädgården. Den ska dra igång på tisdag nästa vecka (3.2) och som av en händelse är det mitt prat, mina bilder, mitt innehåll och mina idéer som ska fylla några timmar under totalt tre kurstillfällen.

Under ett besök vid stadens skolkansli förra våren, kallades jag i förbifarten in till arbetarinstitutets kontor, där jag informerades om att de (arbis) erhållit önskemål om att jag skulle dra en kurs i hur man kan få djurlivet att trivas i trädgården. När hösten kom och det närmade sig sammanställning av arbetarinstitutets vårkatalog tog jag kontakt och frågade hur det eventuellt kunde tänkas se ut med en dylik liten kurs. Jag ombads skriva ett förslag och simsalabim så var kursen ett faktum.

Sedan återstår det att se om kursen lockar fler än den som önskade en sådan kurs - om kursen alls blir av. Men om antalet deltagare blir tillräckligt så ser jag fram emot att få dra igång det hela, att babbla småkryp, insektholkar, spännande samrören mellan olika organismer och annat som spelar roll i det stycke natur vi kallar trädgård. Vi ska dock inte bara babbla, vi bygger några små boningar också - om kursen blir av alltså. Och jag hoppas jag kan motsvara önskemålen.
Mer info i länken ovan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar