fredag 10 januari 2020

Nya decenniets fullmåne

Det är år och dagar sedan jag senast plockade in månen här på bloggen. Eller med andra ord drygt två år - vilket väl torde kunna beskrivas som år och dagar.

Måhända är den aningen mera komplett kommande natt, men hur som helst var jag nyss ute och dokumenterade härligheten. Bara glädjen av att det faktiskt varit några molnfria dygn gör ju att man gärna riktar blicken upp mot skyn. 

Månen verkar se ungefär likadan ut nu som tidigare.

Som vanligt blev det gjort med optik från 80-talet. 
Använd utrustning: 
- Hus. 7D MkII,
- EdMika FD-EOS adapter,
- FD 2x-A Extender,
- Objektiv. FD 150-600 f5.6 L.

Känner att jag borde ha gjort en riktig jämförelse mellan den där 2x-extendern och en annan mojäng. Om det är klart väder i morgon kväll kanske jag kan ägna mig åt den jämförelsen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar