lördag 31 mars 2018

Talltitor i tall

Old news. Man skulle ju kunna tänka sig att en blogg blir lite som en dagbok och återberättar dagsfärska händelser. Redaktionen ansvarig för den här bloggen är dock inte alltid den mest alerta och det här inlägget är baserat på bilder tagna söndagen 25.3.

Det hade kommit snö då. Temperaturen var låg från morgonen men solen fixar ju till sådana saker mitt på dagen den här tiden på året. Mycket mer än någon enstaka minusgrad var det inte medan jag gjorde en kort skogsrunda för att kolla fågelläget.

En primär förhoppning var att möta tofsmes och eventuellt också någon närgången sådan. Det blev dock inget av det och jag fick nöja mig med några mindre närgångna släktingar. Gott så. Jag kan mycket väl ladda batterier med hjälp av talltitor 15 meter upp i tallarna.

Blåmesar och kungsfåglar drog också förbi samtidigt som talltitorna. Några publiceringslämpliga bilder av dem blev det inte. 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar