söndag 21 januari 2018

Det blev grönt igen

Som jag skrev i förra inlägget (det med sidensvansar) hade Utgångspunktens gårdsmatning tidigare i veckan drabbats av skötselbrist och utebliven påfyllning. Fåglarna fann för gott att söka sig till andra matställen. 

Samma dag som jag skrev inlägget såg jag till att åtgärda saken. Nu har en del av de tidigare gästerna hittat tillbaka. Förutom stationära mesar är det främst domherrarna och grönfinkarna som nu återvänt. Får försöka hålla matningen tiptop under kommande vecka så att gårdskryss-listan blir längre än tre rader.

Jo-nä, jag vet. Det är inte därför man matar fåglar på vintrarna och det är ingen tävling.

Grönfinken på bilden fotograferades 5.1. En gråmulen och ljusfattig dag då jag försökte dokumentera gråsiskor. Ska återkomma till dem i ett senare inlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar